دستگاه سانترال در مراکز اداری، تجاری و سازمانی، نقشی حیاتی ایفا می‌کند. این مجموعه‌ها برای مدیریت خطوط شهری و ارتباطات تلفنی خود، نیازمند راه‌اندازی یک مرکز تلفن هستند. می‌توان گفت که سانترال یا همان PBX، هسته اصلی این مرکز محسوب می‌شود. اما آیا دستگاه مرکزی، به تنهایی می‌تواند نیازهای یک اداره، شرکت یا سازمان را برآورده کند؟ پاسخ قطعا منفی است! بدون نصب تلفن سانترال راه‌اندازی یک مرکز تلفن، غیر ممکن به نظر می‌رسد. تلفن سانترال یکی از انواع تلفن‌های ثابت محسوب شده و صرفا با هدف استفاده در محیط‌های کاری، طراحی و روانه بازار می‌شود. دستگاه سانترال یکی از نیازهای امروزه برای رفع مشکل ارتباطات، در یک شرکت، ارگان و یا کارخانه‌ها محسوب می‌شود. این دستگاه دارای مدل و قابلیت‌های متنوعی است که بسته به نیاز  یک مجموعه، دستگاه‌های متفاوتی تعریف شده و قابل استفاده هستند. سیستم‌های ارتباطی اداری سانترال قدرت برقراری ارتباطات درون شبکه‌ای را بر عهده گرفته‌اند و اجازه مدیریت بین شعب را فراهم می سازند؛ یعنی امکان تماس سریع، بدون هزینه و حتی ضبط مکالمات و سیستم تلفن گویا یکپارچه، با هدفمندسازی و بهینه‌سازی ارتباطات میسر می‌شود و می‌توان خارج از محدوده تماس حاصل نماییمزمانی که دستگاه سانترال با موفقیت راه‌اندازی شده و خطوط داخلی به درستی تنظیم شدند، کارمندان برای استفاده از این خطوط، نیاز به تلفن سانترال دارند. این تلفن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به جای اتصال مستقیم به خطوط آنالوگ مخابرات، به یکی از خروجی‌های دستگاه سانترال، متصل می‌شوند. به مراحل و سیم‌کشی‌هایی که باید در داخلی یک مجموعه کاری انجام شوند تا یک تلفن سانترال به دستگاه سانترال وصل شود، نصب تلفن سانترال گفته می‌شود. بعد از این اتفاق است که کارمندان با استفاده از شماره داخلی که در اختیار دارند، می‌توانند از طریق این تلفن‌ها، به خطوط شهری مجموعه دسترسی داشته باشند. نکته اول: انتخاب مکان جهت نصب سانترال ابتدا باید محل مناسبی برای قرار گیری دستگاه سانترال روی دیوار در نظر بگیریم. این نقطه باید از کف زمین دارای فاصله مناسبی باشد تا رطوبت و گرد و خاک کمتری به سانترال منتقل شود. موضوع بعدی، در نظر گرفتن فاصله مناسب بین ۱ تا ۲ متر با پست مخابراتی است که کار توزیع خطوط در ساختمان و ارتباط آن‌ها با خطوط مرکز تلفن را انجام می دهد. نکته دوم: سیم بندی داخلی ها و آرایش پست. نکته مهم بعدی، در نظر گرفتن نحوه سیم‌بندی داخلی‌ها است. یعنی با در نظر گرفتن رنگ‌بندی کابل مخابراتی و نوع داخلی که دیجیتال، آنالوگ یا هایبرید است، زوج سیم‌های مربوط به داخلی‌ها را از مرکزتلفن و سپس تا پست مخابراتی و نهایتا از پست تا پریز تلفن کاربر آرایش می‌دهیم. نکته سوم: نصب سانترال و تجهیزات جانبی در این بخش بر اساس دستور‌العمل موجود در دفترچه راهنمای دستگاه. ابتدا پایه یا پیچ‌های لازم روی دیوار قرار گرفته و بعد مرکز تلفن را در محل خود قرار می‌دهیم. نکته چهارم: انجام تنظیمات سانترال در این بخش، یکی از دو روش برنامه‌ریزی تلفنی و یا کامپیوتری را باید انتخاب کرده و با آماده نمودن دفترچه راهنمای برنامه‌ریزی، فرایند انجام تنظیمات را شروع کنیم. برای شروع، ابتدا تنظیمات عمومی شامل تاریخ سیستم و تعیین شماره و نام داخلی‌ها صورت بگیرد. سپس خطوط شهری روی سیستم، طبقه بندی شده و بر اساس نیاز، کارفرما سطح دسترسی و زنگ‌خور هر خط شهری را برای داخلی‌های مختلف، تنظیم می‌کند.

 

تلفن سانترال تلفن سانترال

  • ارسال دیدگاه
  • نام:
    ایمیل:
    وبسایت:



    • ارتباط با ما


      گروه فنی و مهندسی امین ایران

      ایمیل: info[at].amineiran.ir

      تلفن تماس: 09128953264

      تلفکس : 33518054-021

    • گروه فنی و مهندسی امین ایران
    تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ میباشد. ۱۴۰۰
    طراحی شده توسط کدهای رنگی